2014. január 8., szerda

A trüffel torta

Általában elég hamar elfelejtek apróbb gondolatokat, teendőket...de ezt a kérést nem utasíthattam vissza...
Ugyanis kedves barátaimnak annyira ízlett a csokis muffinom, amit az osztálykirándulásra vittem, hogy azt kívánták, hogy valami nagyon csokisat süssek nekik szülinapjukra.
Lehet, hogy ők ezt idő közben el is felejtették, de én, hogy felejthettem volna el? 
,,Végre még egy alkalom, amikor süthetek valami finomat!"- gondoltam magamban.

Ééés végül elérkezett az idő....sütni kéne valami nagyon csokisat...
Én a muffint elég egyszerűnek találtam és már sokszor sütöttem. (főleg, hogy a múltkori csokis muffinomat egy kicsit elrontottam - kevesebb kakaóport tettem bele, mint kellett volna... :( de attól függetlenül jó volt az íze.)
Így tehát következik a "B" terv. 
Ugyanis nem régiben, anyukám húga olyan finom trüffel tortát csinált, hogy muszáj volt elkérnem a receptjét.
Nem maradt más választásom...akkor tortázzunk! (Azt jó tudni, hogy eddig még egyedül nem nagyon készítettem tortát.)
*Level up: cakes*

Az előkészületek:
                                

A végeredmény:


Még egyszer nagyon boldog születésnapot, Kriszti és Robi! :)


- Bár elég sok időbe telt elkészítenem, de sok tapasztalatot szereztem és még a kreativitásomat is kiélhettem, szóval megérte. 
- Ami a legjobban esett: az a sok pozitív visszajelzés, hogy milyen finom lett. 
        Ennek annyira örülök! :)))  
- És még egyszer nagyon szépen köszönöm a receptet Mari!

Trüffel torta
Hozzávalók:
  • 50 dkg étcsoki
  • 1,25 dl tej
  • 25 dkg margarin
  • 25 dkg cukor
  • csipetnyi só
  • 4 tojás
  • 10 dkg étkezési keményítő
  • 25 dkg liszt
  • 5 dkg kakaópor
  • 1 zacskó sütőpor
  • 5 dl tejszín
  • 1,5 dl whisky - én ezt kihagytam
  • díszítéshez 2 ek kakaópor
  • forma kikenéséhez margarin
A csokiból 10 dekát feldarabolunk, majd a felmelegített tejben felolvasztjuk és hagyjuk kihűlni.
A margarint a cukorral, a vaníliás cukorral és csipetnyi sóval habosra keverjük.
Egyenként beledolgozzuk a tojásokat és közben apránként beleszórunk 5 dkg keményítőt.
A lisztet a maradék keményítővel, a kakaóporral és a sütőporral összekeverjük és a csokis tejjel váltogatva, apránként a masszába vegyítjük.

A tésztát margarinnal kikent 26 cm-es kapcsos tortaformába simítjuk, előmelegített sütőben 175 fokon kb 1 órát sütjük. Szükség esetén az utolsó 10 percben sütőpapírral lefedhetjük. Karimától óvatosan elválasztjuk és rácson hűlni hagyjuk.

A trüffelkrémhez a maradék feldarabolt étcsokit a felmelegített tejszínben állandóan kevergetve megolvasztjuk. Keverőtálba öntjük és kb 2 órára hűtőbe tesszük. A tortalapot keresztbe félbevágjuk. Az alsó lapot a whiskyvel meglocsoljuk majd karimát pattintunk köréje.

Habverővel a hideg tejszínes krémet 1-2 perc alatt habosra keverjük, kb. 1/3 részét az alsó tortalapra simítjuk és a felső lappal befedjük. A karimát eltávolítjuk és a tortát a megmaradt krém felével bevonjuk. A többi krémet csillagcsöves nyomórózsába töltjük és a torta tetejére körben nagy krémrózsákat nyomunk. Legalább 1 órára hűtőbe állítjuk. 

,,A jó sütemények legtitkosabb összetevője (amit most elárulok nektek)....hogy szívből, sok szeretettel készítsük!" ;) 

2 megjegyzés:

  1. Az tuti, hogy nagyon finom lett! A számban érzem az ízét :)))
    Pussz

    VálaszTörlés
  2. Én valóban a számban éreztem az ízét! Kár, hogy nem az enyém volt! :D

    VálaszTörlés